Followers

Sunday 17 November 2013

Aku yang dulu dan sekarang

Masih lagi aku ingt semasa semester 1,

aku join satu sayembara mendeklamasikan sajak yg dianjurkan di UPSI... aku ternampak iklan di depan pintu Timur n aku call terus no yg ada kt Iklan... paertandingan deklamasi sajak SPRM peringkat UPSI... Aku masuk bukanlah sebab aku hebat. aku masuk bukanlah sebab aku pernah wakil ke kebangsaan atau ke negeri atau ke peringkat daerah. Aku masuk cuma nak belajar. Aku masuk cuma nk timba pengalaman...

selepas call n aku naik bas.. lepas tu aku terus fikir utk buat sajak... dan lahirlah sajak "SI BAJU MELAYU". aku buat sajak bukanlah sebab aku hebat atau pernah antar sajak ke majalah, akhbar atau pernah sajak aku terselit dalam mna-mana antologi puisi... aku buat cuma nak belajar. Aku buat cuma nak hasilkan sajak sendiri.

HAri pertandingan aku cukup berdebar sebab aku baru sem 1... dan aku sorg saja sem 1.. yang lain semua sem 3 dan ke atas. Apa yg paling mengujakan aku telah menjadi Johan. Aku akui aku masih lemah dan tak hebat> Sebab tu aku selalu join pertandingan sajak atau ikut apa jua jemputan utk aku bersajak walaupun tak berbayar. Apa yg penting, aku belajar daripada setiap pertandingan dan persembahan yang aku sertai.

Alhamdulillah juga, sudah 4 kali aku mewakili UPSI dan impianku masih belum aku anggap berjaya kerana belum pernah menang... dan di peringkat UPSI, 6 atau tujuh kali aku menjadi johan. Alhamdulillah.... Alhamdulillah juga sajak ciptaanku masih ku simpan. Dan Alhamdulillah, aku masih dijemput untuk bersajak.

AKU CERITAKAN SEMUA INI BUKAN UNTUK BERBANGGA ATAU APA.. AKU CUMA KECEWA DENGAN ORANG-ORANG YANG TIDAK INGIN MEREBUT PELUANG... ALASANNYA CUMA MASA DAN TUGASAN...

~ siapa kita pada hari ini bukan bermula hari ini. tapi dari hari sebelumnya. Orang yg hebat pada semester 8 kerana dia bermula dari semester 1.

sekian
salam sayang

No comments:

Post a Comment

hAi KaWaN yAng cOMel, TingGalkan KOmEn LepAs Baca yer, SaTu PuN Ok. :)