Followers

Sunday 3 November 2013

Penangan PRK UPSI. pandangan mata kasar

Assalamualaikum. 

Dikesempatan ini aku cuma nak berkongsi sedikit perkara yang berlaku semenjak dua menjak menjelang pilihanraya kampus UPSI ni... TARIKH BILA?????????????? sebenarnya aku pun tak tahu bila sebenarnya tarikh yang sebenarnya.. ura-ura mengatakan dalam bulan Novermber ini juga. tapi tak kisah la bila pun, yang penting mahasiswa diberi ruang masa untuk menentukan calon yang layak menjadi peneraju Majlis Pewakilan Pelajar (MPP).

Hurmmmmmmm....
Perkara pertama yang aku paling nampak, terdapat bnyk usaha
yang dilakukan pihak tertentu dalam usaha memenangi hati pengundi untuk memilih mereka pada pilihanraya kali ini. Gerakan-gerakan ini telah bergerak secara menyeluruh. huhuhuhu.. kononnya menjaga kebajikan mahasiswa la kan... huhu,, xnak gelak tapi agak lucu.

Selain itu, sekarang ni adalah masa untuk mengenal pasti calon-calon yang layak untuk mewakili parti-parti yang terlibat. Justeru, adalah puak2 yang wujud yang kononnya mewakili parti2 tertentu untuk menawarkan peluang kpd calon yang dikira layak... tapi bila ditanya, kenapa korang ja tak bertanding??? jawapannya mudah, kami cuma mencari orang... aikkkkkkkkkk, perasan hebat ke kau ni??? hahaa.. xdalah.. sebenarnya niat dorang ni bersih lagi suci.

Sekarang ni juga wujud individu-individu yang melobi untuk dinaikkan sebagai calon. hahahhaa... nak tahu??????????? cer tengok kt notification tu!!! kan penuh orang dok post2 yang mcm dah jadi Perdana Menteri....????????? hahaha... soalan sentap ni mungkin ditujukan kepada aku tapi aku dah mmg macam ni semenjak aku dan facebook bertentang mata lalu jatuh cinta. huhuhu... kuang2. 

Perkara lain yang mmg tak pernah kering daripada bahang pilhanrya ni adalah sikap suka mengeji, menghina dan memfitnah kpd pihak lawan. Kebanyakan pihak merasakan mereka sahaja yang betul. tak percaya cuba like page fb atau follow blog dan twitter parti atau individu2 yang ternyata taksub dangan dokma mereka. jelas di situ... aku pun tak tahu nak kata apa... 

sekian ni sahajalah... ada masa update lagi.

KAUs

2 comments:

  1. Bagus dan cuba selitkan pandangan saudara mengenai isu-isu yang boleh membantu kebajikan mahasiswa...Ia menjadi tanggungjawab bersama kerana ia akan dinikmati secara bersama... In shaa Allah, anda ada bakat untuk menulis dan memberikan pandangan...

    ReplyDelete
  2. erkkkkkkkkkk... saudara ni siapa la.,.. mcm sy kenal.. owh saudara lg hebat dlm memberi pandangan... ni cuma selit2 sj.

    ReplyDelete

hAi KaWaN yAng cOMel, TingGalkan KOmEn LepAs Baca yer, SaTu PuN Ok. :)